President

måndag 1 april 2024

Hoppas att ni alla har haft en bra Påskhelg och kunnat njuta av det underbara vädret och varit ute i solen och bara må bra.

Våren är troligtvis den mest efterlängtade av våra fyra årstider vilket gör att intresset för dess ankomst är mycket stort. Våren är nyckfull, en ständig kamp mellan vintern som dröjer sig kvar och vårt sökande efter vårtecken.

Ju ljusare det blir på morgonen desto bättre mår vi och ljuset har en stor påverkan på vårt hormonsystem, man blir gladare, får mer energi och vår initiativkraft ökar. Nu tänker jag välkomna våren med öppna armar och njuta av alla positiva känslor.

De små ögonblicken i livet ska inte underskattas, de är viktiga och det är oftast här vi finner den största glädjen. Att njuta av det enkla är en vacker inställning och kräver oftast inte någon stor ansträngning.

Distrikt 2365 kommer under 2024-2025 att fokusera på öka vår genomslagskraft och räckvidd, förstärka medlemsengagemanget och förbättra vår förmåga att anpassa oss. Lust, glädje och engagemang. Temat för Rotary nästkommande år är. The Magic of Rotary. Bjud gärna med en gäst som eventuellt kan bli en ny medlem hos oss och känna den positiva atmosfär vi har som vi har i vår Rotaryklubb

Att se framemot är en kraftfull handling som hjälper oss att navigera genom livet. Tillåt dig att drömma, ibland begränsar vi oss själva genom att tänka för praktiskt och realistiskt. Att se framåt handlar om att våga drömma stort och tro på våra möjligheter.

Må så gott

Marina