Projekt Rotary Lerum.

måndag 16 november 2015

Ulla Alverman

Inom vår klubb engagerar vi oss inom många projekt i världen.

Lerum Rotaryklubb vill på olika sätt leva upp till mottot ”omtanke utan baktanke”. Därför har man en rad pågående projekt såväl lokalt som utomlands. I spalten till vänster kan Du se olika exempel på klubbens verksamhet.

Rotaryklubbar över hela världen arbetar för att skapa fred, vänskap och bekämpa sjukdomar och fattigdom. Vi har under många år satsat på projektet ”End Polio Now”, samlat in 200 miljoner dollar för detta ändamål och skickat ut en rad volontärer som hjälper till i vaccineringen.

Rotarys Läkarbank sänder också ut läkare, tandläkare och sjuksköterskor för att hjälpa till utvecklingsländer. Klubbarna samlar pengar till att bland annat bygga skolor och vattenbrunnar. Många olika projekt som verkligen gör skillnad pågår hela tiden världen över bland Rotarys 1,2 miljoner medlemmar.

På bilderna nedan ses exempel på klubbens olika projekt: Tandläkare Åke Lagerquist med glada patienter i Kenya, en mc-utflykt arrangerad för distriktets utbytesstudenter och en konsert med bl.a.Lotta Engberg till förmån för en