Samarbete med Solapur North Rotaryklubb.

söndag 29 januari 2017

LZE

En trevlig avslutning på ett mångårigt projekt för skola i Solapur, Indien.

Projekt skola i Solapur Indien.

Vår klubb har, sedan en grupp från vårt distrikt genomförde ett RFE besök i Indien, samarbetat med Solapur North Rotaryklubb i Solapur. Denna klubb stödjer genom olika insatser, såväl ekonomiska som personella, en skola för hörselskadade barn. Vår klubb har genom åren bidragit med pengar till olika former av hörselhjälpmedel och distrikt 2360 har tidigare bidragit med matchning av vårt belopp. Eftersom vi har nya internationella projekt på gång avser vi att avsluta det här projektet i Solapur på ett trevligt sätt. På vår fråga om vad vi slutligen skulle kunna bidra med, har Solapurklubben önskat att vår klubb kompletterar med ytterligare grupphörhjälpmedel, utöver de tidigare fem, då antalet klasser i skolan utökats. Dessutom på direkt önskemål från barnen, en gungställning på skolgården. Kostnaden för hörhjälpmedel och gungställning uppgår totalt till 8000 kr, varav vi söker bidrag med halva beloppet.

Preliminär tidsplan för genomförandet av projektet: Så snart bidrag är beviljat för vi över pengar för inköp av objekten

Genomförande av projektet sker i samarbete? Med Solapurklubben enligt ovan.

Ange samarbetspartnerns roll: Solapurklubben administrerar våra önskemål och bidrag

Budget för projektet: 8000 SEK (Klubbinsats skall vara minst i samma nivå som det sökta beloppet).