Veckans nyhetspuff 17/5.

LZE

Rotary Puff för 17 maj.

Rotaryvänner.

På tisdag 17 maj drabbas vi av ett Sopigt föredrag om en renare värld! Pål Mårtensson som jag har jagat världen runt sedan i höstas och fick kontakt med när han var på Borneo tror jag kommer att rapportera om sophantering i stort. Kanske några tips och trix för att minska din sopmängd också. Det blir säkert en del att fundera på och diskutera.

Samma dag 17 maj firar Norge sin Nationaldag. De är säkert bättre på sådant firande än vad vi är i Sverige den 6 juni. Men vi kan väl försöka ha någon trevlig sammankomst med goda vänner och flagga blå-gult.

Vädret är väl inte helt försommarlikt ännu. Regnet var ju välkommet men sen blev det blåsigt och kyligt, inte riktigt lockande för trädgårdsaktiviteter.

Välkomna

Puffmakare Lerum Rotary